Monday, February 28, 2011

PUJUKKAN.....

28 FEBRUARY 2011 pukul 2.30 petang...setelah aku selesai sahaja latihan nasyid untuk para pelajar aku turun untuk mengambil beg untuk pulang ke rumah..tetapi tergendala seketika disebabkan seorang pelajar menagis tidak tahu puncanya..ketika aku turun sahaja dari blog A aku terlihat seorang pelajar menangis teresak-esak kebetulan pula ada 2 org pelajar lelaki sesi pagi menganggu beliau,..pada mulanya aku ingtkan 2 pelajar lelaki tersebut menganggu beliau sehingga menangis tetapi sebaliknya tidak...aku pun membawa pelajar tersebut pergi ke bilik res-q untuk melegekan keadaan..ketika aku memujuk pelajar tersebut aku bertanya apakah punca beliau menangis..alasannya biarlah rahsia...hehhe..untuk meredakan keadaan aku pun bertanya dia ada kakak ke di sekolah ni..lalu dia pun berkata "ada" dan aku terus ke bilik darjah kakaknya untuk memaklumkan perkara tersebut..pada mulanya aku ingtkan apabila kakaknya ada di hadapan mata pelajar tersebut tidak menangis tetapi tidak..kakaknya pun turut sedih..lalu aku menyuruh kakaknya untuk menelefon ibunya untuk memaklumkan tentang adknya..ketika kakaknya menelifon ibunya aku pun memberi kata2 semangat, motivasi untuk membangunkan keyakinan pada dirinya untuk tidak mengunlangi perkara tersebut kerana boleh menganggu pembelajarannya,...alhamdulillah dia berhenti menagis dan dapat dilihat semangatnya kembali membangun..hope lepas ni adik ni dapat menjalani sesi pembelajaran seperti biasa dan menjadi org yang berguna dan cemerlang....AMIN.....apabila selesai sahaja kakaknya menelifon ibunya dan dia mengatakan untuk membawa pulang adknya...KEPADA ADK TERSEBUT JAGAN NAGIS2 LAGI TAU...KUATKAN SEMANGAT KETEPIKAN SEGALA APA YANG KAWAN2 ADK CAKAP...CAYOK!!!!!!!!!!..inilah dia pengalaman dan pelajaran pertama yang aku dapat lalui dan menyelesaikan masalahnya...

No comments:

Post a Comment